Social media

dla branży modowej

W branży modowej media społecznościowe od dawna przestały być tylko dodatkiem w sprzedaży internetowej, a stały się nieodłączną częścią napędzającą sklepy internetowe.

To właśnie media społecznościowe są obecnie pierwszym punktem styku klienta z marką i jeśli właściwie je wykorzystasz, nigdy nie będziesz narzekać na brak zainteresowania ofertą.

W branży fashion jednorazowe kampanie sprzedażowe to zdecydowanie za mało. Odpowiedni content, strategia marketingowa oraz estetyczne zdjęcia pozwalają zamienić obserwatorów i przypadkowych kupujących w lojalnych klientów.

Lejek sprzedażowy czyli kręta droga do celu

W branży fashion, podobnie jak w całej branży e-commerce, nie sposób osiągnąć realnych i długotrwałych rezultatów bez lejka sprzedażowego.

Co to oznacza? Że zanim klient zdecyduje się na zakup, musimy najpierw zyskać zainteresowanie, dać się poznać i polubić, wzbudzić chęć poznania lepiej produktu, a na koniec – przekonać do zakupu.

Nie ma lepszego miejsca, dzięki któremu Twoja oferta zostanie zauważona, a Ty zyskasz zainteresowanie niż media społecznościowe.

Pamiętaj jednak, że to działa w dwie strony – jeśli klient raz będzie miał styczność z Twoją firmą, jednak nie uda Ci się go zainteresować lub poczuje się rozczarowany nieatrakcyjną ofertą – może być ciężko odzyskać jego zaufanie.

Dlaczego działając w branży modowej nie możesz pozwolić sobie na słabe media społecznościowe?

Bo to zazwyczaj pierwszy punkt styczności z marką i właśnie w tym miejscu klienci najczęściej podejmują ostateczną decyzję zakupową.

W branży modowej dobrze prowadzone konto na Facebooku i Instagramie pozwoli Ci:

  • Zbudować zaangażowaną grupę odbiorców.
  • Wzbudzać zainteresowanie i angażować obserwatorów.
  • Regularnie docierać z ofertą do obecnych i nowych klientów.
  • Podtrzymywać dobre relacje.
  • Mieć łatwo dostępny kanał obsługi posprzedażowej.
  • Budować ofertę dostosowaną do potrzeb i wymagań klientów.
  • Zyskiwać cenne opinie, które zachęcą do kupna kolejne osoby.
  • Mieć nieograniczoną możliwość dzielenia się wszystkim tym, za co można pokochać Twoją markę i produkty.
  • Zyskiwać grono ambasadorów marki i nawiązywać współprace z influencerami.
  • Sprzedawać, sprzedawać i JESZCZE WIĘCEJ SPRZEDAWAĆ!

Cele:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

  1. Obsługa profilu na Facebooku firm z branży modowej

    Zadbamy nie tylko o content, ale także o to, by zamieszczane zdjęcia, grafiki i filmy były spójne z charakterem marki i dopasowane do asortymentu. Dopilnujemy także, by nie zabrakło angażujących treści zachęcających nie tylko do zakupu, ale także do interakcji i dialogu.

  2. Obsługa konta na Instagramie firm z branży modowej

    Dopasujemy przekaz oraz zdjęcia, by klient tuż po wejściu na Twój profil chciał kliknąć „Zaobserwuj”, a pierwsze posty zainteresowały i wzbudziły zaciekawienie. Zbudujemy strategię hashtagową i zaplanujemy estetyczny feed spójny z Twoim brandem.

  3. Kampanie sponsorowane na Facebooku i Instagramie

    Kampanie płatne pozwalają na bardzo dokładne targetowanie – pomożemy Ci dotrzeć do osób, które szukają Twoich produktów lub z pewnością zainteresuje je Twoja oferta.
    Udowodnimy Ci, że nawet nieduże budżety mogą przynieść zaskakująco dobre efekty.

  4. Obsługa firmowej wizytówki Google Moja Firma

    Aż 93% internautów korzysta na co dzień z Google. Dzięki nam Twoja wizytówka będzie zawierać komplet niezbędnych informacji, a atrakcyjne zdjęcia i opisy zachęcały do odwiedzenia lokalu.

  5. Obsługa Pinterest

    Pinterest przestał być jedynie portalem służącym poszukiwaniu inspiracji, a stał się ważną częścią strategii sprzedażowej. Zadbamy o odpowiednio skatalogowane tablice, opisy, zdjęcia i wszystko co pozwoli przyciągnąć do Twojego sklepu nowych klientów. Konto na portalu Pinterest to także najlepszy sposób, by zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

Dobre praktyki

Strategia komunikacji w mediach społecznościowych dla branży modowej. W jaki sposób komunikować się z klientami, by zyskać rozpoznawalność i zwiększyć sprzedaż? 5 wskazówek, które pomogą Ci w szybszym rozwoju marki:

  • Zza kulis.

    Klienci chcą nie tylko dowiedzieć się co sprzedajesz, ale przede wszystkim poznać co stoi za marką. Prezentując swoje produkty, nie zapomnij, by pokazywać kto stoi za kulisami. Zasada ta sprawdza się w szczególności wśród projektantów, ale także wśród właścicieli sklew, którzy starannie selekcjonują produkty, by spełnić oczekiwania klientów.
    Pamiętaj, by dawać klientom oddech od codziennej prezentacji produktów i opowiedz o sobie – kim jesteś, co robisz, w jaki sposób dbasz o zadowolenie klienta, jak dużo pracy kosztuje Cię dostarczenie produktów na czas i jak wiele z siebie dajesz, by Twoja marka modowa stanowiła odpowiedź na potrzeby klientów.

  • Przenieś wybieg modowy do Twoich mediów społecznościowych.

    W branży modowej klienci bywają bardzo wymagający. Chcą nie tylko zobaczyć produkt przed zakupem, ale móc w pełni poznać fakturę materiałów, zobaczyć jak produkty układają się na sylwetce czy z jakimi elementami garderoby tworzą spójną całość.
    Pokazuj w jaki sposób Twoje ubrania noszą inne klientki, inspiruj zestawieniami kolorystycznymi, edukuj w jaki sposób dbać, o ubrania czy buty, by służyły jak najdłużej.
    Oprócz zdjęć produktów wykorzystaj także potencjał tworzenia kolaży czy krótkie filmy i animacje, które przyciągają wzrok.

  • Skróć dystans.

    Nie bój się mówić do swoich odbiorców na „Ty”, skracaj dystans i pokaż, że niczym najlepsza przyjaciółka chcesz się podzielić czymś naprawdę wyjątkowym. Pokaż, że jesteś przekonana, że Twoja sukienka będzie najlepszym sposobem na upalne lato, a buty są tak wygodne, że nie chce się z nimi rozstawać nawet w wielogodzinnej podróży.
    Naucz się mówić językiem korzyści, jednak pamiętaj, że najważniejsze są konkrety.
    Pozwól poczuć się klientce wyjątkowo, jeszcze przed zakupem Twoich produktów.

  • Influencer marketing to klucz w rozwoju marek modowych.

    Bez względu czy Twoja firma dopiero stawia pierwsze kroki na rynku, czy masz już wierne grono klientek, które kochają Twoje produkty. Współpraca z odpowiednimi influencerami i blogosferą to najlepszy sposób, by przyciągnąć do siebie nowych klientów. Pamiętaj jednak, by mądrze dopierać współprace i przed rozpoczęciem działań dokładnie prześwietlić nie tylko statystyki ale przede wszystkim kim są osoby, które mają być ambasadoroami Twojej marki. Jakie wartości wyznają, czym się interesują, kto śledzi ich media społecznościowe i w jaki sposób komunikują się z odbiorcami.

  • Opinie, recenzje i rekomendacje – to one najbardziej napędzają branże beauty.

    Pozytywne opinie i rekomendacje to ogromna siła napędowa.
    Planując strategię komunikacji dziel się pozytywnymi wiadomościami jakie otrzymujesz od klientek, chwal się gwiazdkami i wszystkim, co mogłoby przekonać nowych klientów do zakupu.
    Pamiętaj jednak, by wcześniej zapytać cytowaną osobę, czy wyraża zgodę na publikację.

  • Spójność przekazu i regularność.

    Czy Twój profil w mediach społecznościowych pasuje do Twojego asortymentu?
    Czy odzwierciedla jego kolorystykę i charakter?
    Czy przekaz jaki kierujesz jest dostosowany do grupy odbiorców?
    Czy to o czym piszesz, odpowiada na potrzeby klientek, które kupują Twoje produkty?
    Czy regularnie dodajesz treści ?
    Czy to o czym piszesz, nie jest tendencyjne i dbasz o różnorodność formatów?
    Jeśli na wszystkie pytania odpowiedziałaś TAK mamy bingo. Jeśli nie – będziemy mieli nad czym pracować.

Prowadzisz własny sklep w branży modowej? Projektujesz ubrania? Sprzedajesz wyjątkowe buty czy biżuterię?

Większość naszych klientów zapytanych, czy po miesiącu naszych działań ma chociażby kilku nowych klientów odpowiadają: TAK.

Zależy Ci na firmie, która z wzajemnością kocha media społecznościowe i w jaki sposób budzić zainteresowanie i zachęcać do kupna, a jednocześnie nie pochłonie to firmowego budżetu?
Jesteś w dobrym miejscu.

Sklepy internetowe, a przede wszystkim branża modowa, są nam szczególnie bliskie. Od lat współpracujemy ze sklepami internetowymi oraz stacjonarnymi sklepami odzieżowymi. Wiemy jakie działania są najbardziej efektywne i co zrobić, by w Twój terminarz nigdy nie świecił pustkami, a klientki z zaciekawieniem zaglądały na firmowy profil na Facebooku i Instagramie.

Chcesz pokazać siebie, budować dobre relacje i nie tracić cennego czasu?

Skontaktuj się z nami, a przedstawimy ofertę dostosowaną do Twoich oczekiwań i możliwości finansowych.

Chcesz pokazać siebie, budować dobre relacje i nie tracić cennego czasu?

Już teraz wyślij wiadomość lub zadzwoń, by porozmawiać z nami o rekomendacjach dla Twojego biznesu!

Tel. kom. 732 857 410
E-mail: biuro@grandemedia.pl