Social media

dla branży gastronomicznej

Są branże, które bez mediów społecznościowych nie mogłyby zbudować silnej i stabilnej relacji z klientami. Jedną z nich bez wątpienia jest branża gastronomiczna.
W jaki sposób prowadzić media społecznościowe, by podbić serca i podniebienia klientów?

Zanim opowiemy o szczegółach, zacznijmy od tego o jakich firmach mowa.
Oprócz restauracji, lodziarni, kawiarni czy pubów, w branży gastronomicznej prężnie działają także firmy cateringowe, beach bary, lokalni dostawcy żywności czy hurtownie spożywcze.

Słodkie słówka to za mało.

Branża gastronomiczna charakteryzuje się dużą zmiennością. Twoja firma też nie może stać w miejscu.

Zmieniające się wymagania klientów, dynamika związana z pojawianiem się konkurencyjnych punktów i firm, nowe trendy żywieniowe– to wszystko sprawia, że firmy działające w tej branży nie mogą stać w miejscu i muszą wypracować sposoby na atrakcyjną komunikację z klientami.

Kanały social media to najlepszy sposób, by docierać do nowych klientów - zarówno metodami bezpłatnymi, jak i płatnymi.

Dlaczego warto prowadzić social media w branży gastronomicznej?

Bo dzięki nim masz szansę realizować najważniejsze cele dla Twojego biznesu! Możesz:

  • Wyróżnić się na tle konkurencji i zostać zauważonym.
  • Serwować gościom najświeższe informacje dotyczące oferty, menu, nowości, promocji, eventów…
    To właśnie na media społecznościowe w pierwszej kolejności zaglądną klienci, którzy chcą sprawdzić czy lokal jest otwarty, co nowego w ofercie, jak wygląda ciacho tygodnia czy zupa dnia.
  • Budować dobre relacje i zaangażowaną społeczność.
    W efekcie regularnie pozyskujesz lojalne grono klientów.
  • Mieć własny kanał komunikacji z klientami.
    Odpisując na komentarze, wiadomości prywatne pokazujesz, że Twoja firma dba o obsługę konsumentów jeszcze przed przekroczeniem przez nich progu restauracji czy dokonaniem zakupów w sklepie.
  • Kreować wizerunek - możesz w apetyczny sposób pokazywać swoje dania, produkty czy firmowy team w najsmaczniejszych odsłonach!

Cele:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

  1. Obsługa profilu na Facebooku

    Zadbamy nie tylko o content, ale także o to by na Twoim firmowym profilu było widoczne menu, lokalizacja i to co wyróżnia Twoją firmę. Zadbamy także o interakcję z klientami i przeprowadzimy konkursy i zabawy.

  2. Obsługa konta na Instagramie

    Dopasujemy content oraz zdjęcia, bo przecież na Instagramie jemy oczami. Zbudujemy strategię hashtagową i zaplanujemy estetyczny feed.

  3. Kampanie sponsorowane na Facebooku i Instagramie

    Kampanie płatne pozwalają na bardzo dokładne targetowanie – pomożemy Ci dotrzeć do osób, które mieszkają lub podróżują w danej lokalizacji i interesują się konkretną kuchnią, zamawiają na wynos czy szukają cateringu!
    Udowodnimy Ci, że nawet nieduże budżety mogą przynieść zaskakująco dobre efekty.

  4. Obsługa firmowej wizytówki Google Moja Firma

    Aż 93% internautów korzysta na co dzień z Google. Dzięki nam Twoja wizytówka będzie zawierać komplet niezbędnych informacji, a atrakcyjne zdjęcia i opisy zachęcały do odwiedzenia lokalu.

  5. Obsługa Tripadvisor

    Konsumenci zawsze poszukują sprawdzonej opinii, zanim wybiorą się do restauracji. Z Tripadvisor najczęściej korzystają goście zagraniczni. Zadbamy, by także i oni nie pominęli Twojej restauracji.

Dobre praktyki

Restauracje i branża gastronomiczna w social mediach. 5 wskazówek, które pomogą Ci w skutecznej komunikacji:

  • Jak ryba w wodzie - wykorzystaj potencjał grup na Facebooku.

    Dzielenie się ciekawymi treściami w grupach to nie tylko dużo większe zasięgi organiczne.ale także dobry sposób na zaangażowanie społeczności. Możesz dołączyć do już istniejących grup i umiejętnie włączyć się w komunikację z członkami lub założyć własną – niekoniecznie ściśle związaną z Twoją firmą. Dobrym pomysłem są grupy z inspiracjami, poradnikami, edukujące i pozwalające znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania.

  • Budowa zaufania to nie manna z nieba - pamiętaj o regularności.

    W gastronomii kluczem do serc klientów są zdjęcia. Nie zachęcimy do skorzystania z oferty bez apetycznych fotografii. O ile w pozostałych branżach bez problemu możemy korzystać ze zdjęć stockowych, o tyle w branży gastronomicznej własne zdjęcia są koniecznością. Jeśli nie chcesz zatrudnić fotografa kulinarnego, wykonaj zdjęcia telefonem – zobaczysz, że nawet proste ujęcia zwiększają wiarygodność i zyskują sympatię użytkowników niż mało autentyczne fotografie z banków zdjęć.

  • Budowa zaufania to nie manna z nieba - pamiętaj o regularności.

    Dodawanie wpisów w wolnej chwili, raz na miesiąc czy jak się przypomni to najczęstszy problem nie tylko osób związanych z branżą gastronomii, ale właścicieli biznesów różnej kategorii.
    A przecież bez regularności i przemyślanej strategii nie da się zbudować zaangażowania i zaufania klientów. Zamiast dodawać posty „od święta” poświęć czas i zaplanuj co chcesz w danym czasie zakomunikować klientom. A skoro o świętach mowa – pamiętaj o budowie wizerunku, życzeniach i zachęcie gości do rezerwacji stolików w wyjątkowe dni takie jak np. Dzień Mamy, koniec wakacji czy walentynki.

  • Najlepiej smakuje co się zapracuje. Zachęcaj do wystawiania pozytywnych opinii, angażuj, nagradzaj, przeprowadzaj konkursy.

    Jeśli chcesz, by klienci wchodzili w interakcje z Twoją firmą musisz także dać im coś od siebie. Nagradzaj aktywnych fanów zaproszeniami na kolację czy ciepłym słowem (niech widzi, że to co piszą nie idzie w eter), nie bój się prosić o opinię (przecież to napędza Twój biznes), organizuj konkursy, zabawy, zadawaj pytania.

  • Kraina mlekiem i miodem płynąca - zadbaj o różnorodność formatów i typów treści.

    Wykorzystuj różne typy postów - wideo, gif, pionowe, grafiki. Zadbaj, by klient oglądając Twoje social media się nie nudził.
    Wyróżnij cenne informacje estetyczną grafiką, pokazuj dania w formie albumu zdjęć czy karuzeli, twórz krótkie filmiki pokazujące kuchnię czy asortyment z innej perspektywy. Testuj różne formaty i jeśli zauważysz, że któryś z nich działa lepiej wykorzystuj go częściej.
    Analizuj statystyki i postaraj się spojrzeć na swoją restaurację oczami klienta.

Prowadzisz własną restaurację, kawiarnie, bar czy firmę cateringową? Działasz w przemyśle spożywczym?

Zleć prowadzenie social media i firmowej wizytówki w Google Moja Firma specjalistom z Grande Media.

Pasja do dobrego jedzenia i doświadczenie sprawiają, że intuicyjnie wiemy, co jest dobre dla naszych klientów.

Zależy Ci na firmie, która pomoże Ci rozwinąć Twoje media społecznościowe, a jednocześnie nie pochłonie to firmowego budżetu? Jesteś w dobrym miejscu.

Od lat zajmujemy się kompleksową obsługą social media zarówno dla mikrobiznesów jak i średnich firm aż po dużych graczy. Wiemy jakie działania są najbardziej efektywne i co zrobić, by w Twoim lokalu były pełne stoliki.

Skontaktuj się z nami, a przedstawimy ofertę dostosowaną do Twoich oczekiwań i możliwości finansowych.

Chcesz zbijać kokosy i nie tracić cennego czasu?

Już teraz wyślij wiadomość lub zadzwoń, by porozmawiać z nami o rekomendacjach dla Twojego biznesu!

Tel. kom. 732 857 410
E-mail: biuro@grandemedia.pl