Social media

dla branży beauty

Media społecznościowe kochają branże beauty, nie zawsze jednak ze wzajemnością. Wciąż wielu właścicieli salonów z braku czasu i głowy do tworzenia wartościowego contentu traktuje profil na Facebooku i Instagramie jako uciążliwą konieczność.

A szkoda, bo potencjał ogromny i jeśli działasz w tej branży, musisz wiedzieć, że nie ma lepszego sposobu na budowę grona lojalnych i zaangażowanych klientów.

Zanim opowiemy o szczegółach, zacznijmy od tego jakie branże zaliczamy w tym artykule do branży beauty. Są to nie tylko właściciele salonów kosmetycznych, fryzjerzy czy gabinety medycyny estetycznej, ale również gabinety SPA oraz producenci i dystrybutorzy kosmetyków.

65% klientów marek beauty twierdzi, że przed wizytą w salonie lub zakupami online, odwiedza media społecznościowe w poszukiwaniu informacji na ich temat.

Tworzenie strategii działań w social media w branży beauty wymaga jednak szczególnej uwagi i zaangażowania, co jest spowodowane specyfiką odbiorców, którzy bywają bardzo aktywni i wymagający.

Dlaczego warto prowadzić media społecznościowe w branży beauty?

Marki beauty, które umiejętnie wykorzystują media społecznościowe w komunikacji marketingowej z klientami:

  • Zyskują rosnącą rozpoznawalność.
  • Cieszą się wysokim poziomem zaufania.
  • Szybciej i taniej pozyskują klientów.
  • Stale rozbudowują grono lojalnych odbiorców.
  • Mają angażujący kanał komunikacji z klientami, dzięki czemu mogą lepiej dopasować ofertę do ich potrzeb i oczekiwań.
  • Regularnie dbają o dobre relacje z obecnymi i przyszłymi klientami. Odpisując na komentarze, wiadomości prywatne pokazujesz, że Twoja firma dba o obsługę konsumentów jeszcze przed przekroczeniem przez nich progu Twojego gabinetu.

Cele:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

  1. Obsługa firmowego profilu na Facebooku dla branży beauty

    Zadbamy nie tylko o content, ale także o to by na Twoim firmowym profilu były dobrze widoczne dane kontaktowe, obszar działań, oferta i wszystko co chce wiedzieć klient. Zadbamy także o interakcję z klientami I przeprowadzimy wizerunkowe konkursy.

  2. Obsługa konta na Instagramie w branży kosmetycznej

    Dopasujemy content oraz zdjęcia, bo przecież Instagram to wizualna uczta dla oka. Zbudujemy strategię hashtagową i zaplanujemy estetyczny feed, który aż chce się oglądać. Zadbamy o różne formaty postów prezentujące efekty zabuegów oraz stworzymy cykl postów edukacyjnych.

  3. Kampanie sponsorowane na Facebooku i Instagramie dla branży beauty

    Kampanie płatne pozwalają na bardzo dokładne targetowanie – pomożemy Ci dotrzeć do
    osób, które mieszkają w Twojej lokalizacji i szukają usług kosmetycznych, które oferuje Twój salon.
    Udowodnimy Ci, że nawet nieduże budżety mogą przynieść zaskakująco dobre efekty.

  4. Obsługa firmowej wizytówki Google Moja Firma

    Aż 93% internautów korzysta na co dzień z Google. Zadbamy, by Twoja wizytówka zawierała komplet niezbędnych informacji, a atrakcyjne zdjęcia i opisy zabiegów zachęcały do kontaktu i skorzystania z oferty.

Dobre praktyki

Media społecznościowe dla branży beauty. 5 wskazówek, które pomogą Ci w skutecznej komunikacji:

  • Wizualna uczta dla oka

    Pamiętaj, że w branży kosmetycznej, klienci oczekują od Ciebie estetyki i wyczucia stylu– jeśli go nie masz, ich też nie będzie.
    Chcąc zyskać uwagę i zainteresowanie warto korzystać z dobrej jakości zdjęć dostosowanych do oferowanej usługi i realnych efektów, na jakie mogą liczyć klienci.
    Zrezygnuj z przypadkowych ujęć znalezionych w internecie i postaw na wartościowe zdjęcia, które zatrzymują na dłużej.
    Jakie zdjęcia najbardziej lubią oglądać Twoi klienci? Np. z życia salonu, zabuegowe metamorfozy przed i po, zdjęcia ze szkoleń, prezentacje zabiegów czy po prostu przyciągające wzrok grafiki, które jasno i w skrócony sposób pokazują szczegóły promocji czy rezultaty zabiegów.

  • Stań się przyjacielem.

    Nie bój się mówić do swoich odbiorców na „Ty”, skracaj dystans i pokaż, że niczym najlepsza przyjaciółka chcesz się podzielić czymś ciekawym, wartościowym czy sekretnymi tipami, o których niewiele osób wie.
    Dzięki temu klientki zobaczą, że można Ci zaufać, chętnie dzielisz się wiedzą, a nowości i ciekawostki z branży nie są Ci obce.

  • Pielęgnuj dobre relacje.

    Tworząc content nie zapomnij podziękować klientom, że korzystają z Twoich usług, ufają Ci i nie odwołują wizyt na ostatnią chwilę.
    Dzień po wizycie wyślij wiadomość prywatną i zapytają jak klientka ocenia wykonaną usługę, jak się czuje, czy ma pytania lub chce o coś dopytać – to najprostszy, a zarazem najskuteczniejszy sposób, by pokazać że naprawdę dbasz o relacje i zależy Ci na jej komforcie.

  • Nie bój się prosić o opinie.

    Pozytywne opinie i rekomendacje to ogromna siła, w szczególności w branży beauty. Po wizycie poproś, by klientka wystawiła Ci opinię, a jeśli zapomni (co często się zdarza) poproś ponownie.
    Nie zapomnij podzielić się wszystkimi miłymi słowami, komentarzami i częściami rozmów w wiadomości prywatnej – pamiętaj jednak, by wcześniej zapytać czy klient wyraża na to zgodę.

  • Spójność przekazu i regularność.

    Czy Twój profil w mediach społecznościowych pasuje do Twojego salonu?
    Czy odzwierciedla jego kolorystykę, klimat i charakter?
    Czy to o czym piszesz, odpowiada na problemy klientek, które przychodzą do Twojego gabinetu?
    Czy zaplanowałaś z odpowiednim wyprzedzeniem, co chcesz przekazać klientom i regularnie dodajesz treści ?
    Jeśli na wszystkie pytania odpowiedziałaś TAK mamy bingo. Jeśli nie – będziemy mieli nad czym pracować.

Prowadzisz własny gabinet kosmetyczny, salon fryzjerski lub klinikę medycyny estetycznej?

Większość naszych klientów zapytanych, czy po miesiącu naszych działań ma chociażby kilku nowych klientów, lub zapytania od osób dotyczące wolnego terminu czy ceny odpowiadają: TAK.

Zależy Ci na firmie, która pomoże Ci rozwinąć Twoje media społecznościowe i pozyskać nowych klientów, a jednocześnie nie pochłonie to firmowego budżetu? Jesteś w dobrym miejscu.

Od lat zajmujemy się kompleksową obsługą mediów społecznościowych zarówno dla mikrobiznesów w branży kosmetycznej jak i średnich firm aż po dużych graczy.

Wiemy jakie działania są najbardziej efektywne i co zrobić, by w Twój terminarz nigdy nie świecił pustkami, a klientki z zaciekawieniem zaglądały na firmowy profil na Facebooku i Instagramie.

Skontaktuj się z nami, a przedstawimy ofertę dostosowaną do Twoich oczekiwań i możliwości finansowych.

Chcesz pokazać siebie, budować dobre relacje i nie tracić cennego czasu?

Już teraz wyślij wiadomość lub zadzwoń, by porozmawiać z nami o rekomendacjach dla Twojego biznesu!

Tel. kom. 732 857 410
E-mail: biuro@grandemedia.pl